parallax background

e-Knjižnica

Na ovoj stranici možete pronaći odabrane knjige i poglavlja (iz knjiga)

Analitički menadžment

Analitički menadžment u širem smislu predstavlja znanstvenu disciplinu koja se bavi intelligence procesom, dok je u užem smislu područje interesa analitičkog menadžmenta opisivanje podataka, induktivno promišljanje/rezoniranje te proces zaključivanja. Središnji segment analitičkog menadžmenta jest analiza, njegov je ishod analitički proizvod, a sredstvo analitička informacija.

Knjiga omogućuje svladavanje tehnika analitičkog menadžmenta (njih više od osamdeset, zato je na naslovnici oznaka 80+ :-)) kao temelj za svladavanje složenijih primjera i tehnika na poslovnim radionicama.

Analiza (socijalnih) mreža

SNA je skup analitičkih metoda kojima se prikazuje i mjeri povezanost i tijek npr. transakcije, utjecaja, informacije, robe ili nečeg drugog (ovisno o temi povezanosti) između osoba, grupa, organizacija i drugih čvorova; SNA pomaže u otkrivanju skrivenih povezanosti i stupnjeva utjecaja među čvorovima te je ujedno i najkompleksnija razina mrežne analize (postoje tri razine). HR eksperti danas mogu upotrebljavati SNA metode kako bi "skenirali" svoje organizacije i kako bi shvatili što se u stvari događa u tim kompleksnim strukturama. Primjeri: u određenoj populaciji postoji 7 do 15% tzv. influencera (empirija), osoba koje utječu na ponašanje svojih sljedbenika, a svaki influencer ima prosječno 3 do 15 sljedbenika; 50 do 90% naših odluka o kupovini donosi zahvaljujući nekoj vrsti socijalnog utjecaja; korištenjem SNA moguće je ostvariti sljedeće konkretne poslovne rezultate (empirija): 10x poboljšanje retentiona i up-sell uspješnosti; na svakog zadržanog influencera, zadržava se još 3,3 klijenta; akvizicija klijenata poboljšava se 21x; usmjeravanjem kampanje na influencere te primjenom viralnog efekta na sljedbenika postiže se 50%-tno povećanje prodaje i dr., kvocijent organizacijske prilagodljivosti, optimalna umreženost organizacije, neformalna mreža organizacije i dr.

Teorija igara

Teorija igara (eng. game theory) kao teorija interaktivnog odlučivanja bavi se opisivanjem formalne strukture neke konfliktne situacije i iznalaženjem odgovarajućih modela za njezino rješavanje, odnosno pronalaženjem rješenja u uvjetima rizika i konkurencije (ali i moguće suradnje). Rješenje konflikta određeno je akcijama svih sudionika, a cilj jest donošenje optimalnih međuzavisnih odluka u određenoj igri s definiranim igračima, potezima, strategijama, isplatama, informacijama i dr.

Primjena teorije igara omogućit će vam "pobjedu" i kada objektivno niste u stanju pobijediti. Kako je to moguće? Tako što ćete, primjenom teorije igara, maksimalizirati poslovni rezultat u slučaju pobjede i minimizirati gubitak u slučaju poraza.

Ponekad su naše poslovne situacije određene postavkama na temelju kojih i uz svu stručnost i znanje nije moguće pobijediti. Poneka di gubimo.

Teorija igara pomoći će vam pobijediti kada god postoji mogućnost pobjede. A, ako već morate izgubiti, pomoći će vam da izgubite "s najmanjom mogućom razlikom".

KREATIVNOST 4.0: evolucija i revolucija

Nesporno je da živimo u vremenu kreativnosti. No zašto je kreativnost toliko važna? Zašto danas sve više govore o njoj? Zašto tako gorljivo zazivamo kreativnost u obrazovnom ciklusu? Zašto njome uvjetujemo odabir kandidata za posao? Zašto je tako važno poticati kreativnost i zašto ona može donijeti presudnu konkurentsku prednost, neovisno o tome kojom se profesijom bavimo?

Tehnike kreativnog razmišljanja omogućit će, uz iznalaženje ideja, i rješavanje poslovnoga ili nekoga drugog problema na konstruktivan način. Pojedine tehnike kreativnog razmišljanja dizajnirane su tako da onemoguće beskorisne i kontraproduktivne (katkad i neprijateljske) rasprave suradnika u timu.

Ova knjiga omogućuje samostalno svladavanje tehnika kreativnog razmišljanja, ali i predstavlja temelj za svladavanje složenijih primjera i tehnika na poslovnim radionicama.

Nadamo se da ćete u knjizi pronaći odgovore na mnoga pitanja, no još više želimo da tehnike u vama potaknu nova pitanja. Umijeće analiziranja jest umijeće postavljanja pitanja.

Obavještajna analitika - primjena u nacionalnoj i korporativnoj sigurnosti

Knjiga Obavještajna analitika - primjena u nacionalnoj i korporativnoj sigurnosti trebala je biti napisana sredinom 90-tih godina prošlog stoljeća.

Zašto nije? Dobro pitanje.

"Nothing is more powerful than an idea whose time has come", rekao je Victor Hugo.

I eto, nekih 25 godina kasnije, njeno je vrijeme došlo. S obzirom na komplicirano i kompleksno, brzo mijenjajuće, a nadasve neizvjesno vrijeme, moglo bi se reći, u pravo vrijeme.